Rowerki treningowe stanowią ważne zaopatrzenie każdej specjalistycznej siłowni. Tymczasem natomiast, jeszcze powszechnie goszczą także w mieszkaniach i domowych siłowniach. Stanowią idealne wyjście dla osób, jakie pragną zadbać o dobry poziom aktywności fizycznej w czasie jesienno-zimowym, gdy pogoda na zewnątrz nie służy systematycznym treningom na świeżym powietrzu. Czym powinniśmy się kierować, jeśli planujemy dobrać odpowiedni rowerek treningowy?

Co to jest rower stacjonarny oraz jakie są typy rowerów stacjonarnych?

Rower treningowy toż sprzęt, który można teraz kupować w paru wariantach. Wytwórcy proponują różnorodne wyjścia, by sprostać indywidualnym wymaganiom, więc należałoby już na początku wyrazić własne preferencje. Podstawowy podział przeprowadzony ze względu na geometrię i pozycję zapewnia rozpoznanie rowerów stacjonarnych pionowych, poziomych oraz spinningowych.

Rowery stacjonarne – na co zwrócić wyjątkową uwagę?

Korzystanie z rowerów stacjonarnych jest banalnie proste. Wystarczy zakupić doskonałej jakości sprzęt oraz umieścić go we wskazanym poprzez siebie pomieszczeniu. W ten sposób można ćwiczyć choćby parę godzin dziennie oraz zadbać o własne nogi. Rower stacjonarny powinno się dobierać pod kątem stopnia zaawansowania treningowego i aktualnych umiejętności. Pod uwagę bierze się m.in. takie elementy, jak: planowana intensywność treningu, specjalne funkcje roweru i dobry typ sprzętu. Wytwórcy rowerów stacjonarnych walczą o nowych klientów, więc na nowoczesnym rynku znajduje się mnóstwo rozmaitych rodzajów.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru?

Przy doborze roweru treningowego należałoby zwrócić uwagę na skalę obciążenia oraz sposób jej regulacji. Możliwość komputerowego dostosowania obciążenia do trenującego jest niezwykle bezpieczna oraz gwarantuje wygodny trening. Poza tym należy sprawdzić licznik oraz dostępne programy treningowe. Naturalnie, należy zwrócić uwagę na optymalne obciążenie. Każdy firmowy rower powinien wytrzymać obciążenie do 120 kg. Na rynku są natomiast dostępne również rodzaje z obciążeniem choćby do 200 kg.

Zalety rowerka treningowego

Wielu osobom mającym swój rowerek treningowy łatwiej jest zmotywować się do systematycznych ćwiczeń, aniżeli do jazdy na rowerze klasycznym. Nie musimy zakładać specjalnego ubioru, nie musimy iść do piwnicy czy garażu, aby wziąć rower, wnosić oraz znosić po schodach, nie należy go systematycznie pompować oraz sprawdzać, czy jest w odpowiednim stanie technologicznym. Ćwiczyć można podczas oglądania ulubionego serialu lub odmiennego programu telewizyjnego. Podczas treningu można słuchać ulubionej muzyki, natomiast choćby czytać książkę.

 

Bartek